Foretaksinformasjon

Detailshop AS
Orgnr: 925145769

Kontaktdetaljer:

Konows Gate 67B
0196 Oslo
E-post: [email protected]

Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift og eventuell miljøavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

For innloggede proffbrukere vil priser vises som avtalepriser eks. mva. 

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Prisendringer og/eller tilbud på varer har ikke tilbakevirkende kraft.

Produkter og fordeler til nye kunder eller ved andre vilkår

Vi forbeholder oss retten til å fjerne bonusvarer fra ordre hvis vilkår ikke er oppfylt. Produkter som legges til ordre på nye kunder vil ikke være gjeldende hvis det opprettes flere kontoer for samme person. Flere kontoer i samme husstand kvalifiserer ikke til bonuspoeng.

Bonuspoeng

Poeng kan ikke flyttes på tvers av kontoer. Det beregnes ikke bonuspoeng av rabatterte varer eller ved bruk av kupongkode på spesifikke varelinjer.

Bonuspoeng utløper 12mnd etter ordredato.

Salgs- og leveringsbetingelser

Ekspedering av ordre
Når vi mottar din bestilling, bekrefter vi ordren og du får automatisk tilsendt en ordrebekreftelse. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen. Hvis noe ikke stemmer, ta kontakt med oss enten via epost eller telefon, så løser vi problemet.

Leveranse

Vanligvis vil varene sendes fra oss samme virkedag som ordren er mottatt. Dersom det mot formodning skulle være tomt for en vare, vil du få beskjed per e-post.

Detailshop AS leverer kun til fastlands Norge, ikke til Svalbard og Jan Mayen, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske områder.

Frakt – Bring:

Vi benytter oss av følgende tjenester hos Bring: Pakke til hentested, Pakke til bedrift og Pakke i postkasse. 

Pakke til hentested

Pris 79,- inkl mva opp til ordreverdi 990,- inkl mva. Handler du for mer enn 990,- er det fri frakt. Maks 35kg.

Pakke i postkassen

Ikke tilgjengelig som valg i utsjekk, men vi kan bruke denne for ettersending av små pakker, etc. maks 2 kg.

Frakt – Porterbuddy:

Porterbuddy leverer ordre på maks 21kg til Stor-Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Her får du pakken samme dag i Oslo, neste dag i Bergen, Trondheim og Stavanger.

Det koster 49,- inkl mva opp til ordreverdi 699,-. Over denne ordreverdien er det fri frakt.

Frakt – Schenker:

Vi tilbyr levering med Schenker for B2B-kunder. Pakke til Bedrift eller Pall kommer som valg i utsjekk når du er innlogget. Gjeldende priser vises. Ved kjøp av Felgenreiniger Extrem, Triple Acid og Quattro Acid XL og annet ADR-gods tilkommer et ADR-gebyr på 500kr.

Uavhentede pakker

Pakker som ikke hentes ut hos PiB (Post i Butikk) innen 14 dager, returneres til Detailshop AS.

Uavhentede pakker belastes med kroner 300,- inkl. mva. for å dekke våre utgifter til håndtering og frakt. Angreretten utløses ikke automatisk av at pakken ikke hentes ut. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

Betaling – Privatkunder:

Alle ordre til privatpersoner forhåndsbetales før varelevering. I de tilfeller hvor alternativ finansiering ønskes, som betalingsutsettelse eller avbetaling, skal kontrakten være signert og godkjent før varelevering.

Detailshop AS benytter Dintero, som gir mulighet for betaling med VISA/Mastercard, Collector Faktura eller Vipps.

Hvis du betaler med kort eller vipps vil ordrebeløpet reserveres på ordretidspunkt, men trekkes først når ordren sendes fra oss. Ved faktura vil fakturaen genereres når varen sendes fra oss. 

Betaling – Bedriftskunder:

Two Faktura:

Hvis du har eller representerer et AS kan du velge Two som betalingsmetode. Faktura sendes som EHF eller pr epost. Det kan være at signaturberettiget må identifisere seg via Vipps for å fullføre ordren. Med Two gjelder følgende vilkår og betingelser.

Dintero:

Du kan betale med kort, vipps, eller få faktura mot personnr hvis du har ENK. Disse fakturaene blir overdratt til Collector sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Collector. Ved for sen betaling påløper purregebyr og forsinkelsesrenter.

Spesifisert kvittering/kontantfaktura kan hentes fra ordreoversikten på Min Konto.

Ordrebeløpet reserveres ved ordretidspunkt hvis du benytter kortbetaling. Beløpet trekkes fra konto når varen forlater oss. Ved faktura vil fakturaen genereres når vi sender fra oss ordren.

Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Faktura 14 dager:

Hvis du har en registrert konto med tilgang til denne metoden vil du få opp faktura 14 dager som et separat valg. Da får du faktura direkte fra oss.

Personopplysninger

Detailshop AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Rutiner for retur av varer

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene ta kontakt så fort som mulig, er varen sendt fra oss vil du bli belastet returfrakt etter Postens satser.

Feilbestilling

Hvis du har bestilt feil vare, eller av annen grunn ønsker å returnere denne og få tilsendt alternativ vare må du selv dekke returporto, samt faktisk frakt på ny vare.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Detailshop AS skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. Detailshop AS vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). Selgers ansvar er begrenset til varens verdi, og under ingen omstendighet kan erstatning kreves for følgeskader eller andre typer avledende krav. Gjelder reklamasjonen transportskader skal reklamasjon skje til fraktfører ved mottakstilfellet og må dokumenteres ved påtegning på fraktbrev/dokument.

Angrerett

I følge angrerettloven som privatperson gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettsskjema (som ble tilsendt digitalt sammen med ordrebekreftelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettsskjemaet.
Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium, utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Detailshop AS sin informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.